תחום השירות וחווית המאושפז במערכות הבריאות הפך למרכיב חשוב בארץ ובעולם. חווית המטופל משקפת את האופן שבו המטופל תופס את מכלול ההתנסויות שלו עם מערכת הבריאות לאורך הרצף הטיפולי. חוויה זו מושפעת מהמפגשים בין המטופל לגורמים המטפלים, מהציפיות שיש למטופל ממערכת הבריאות ומן התרבות הארגונית בכל אחת מהמסגרות שאיתן בא המטופל במגע.
“טיפול ממוקד מטופל” נחשב לאחד המרכיבים של טיפול איכותי. הוא מוגדר כ”טיפול שמכבד את המטופל ומגיב להעדפות, לצרכים, לרגשות ולערכים של המטופל. נכללים בו ממדים כמו תמיכה רגשית, יחס מכבד, תמיכה פיזית, מידע ותקשורת, רצף ותיאום הטיפול, מעורבות המטופל ומשפחתו ונגישות לטיפול.
בארגון ביקורים מאמינים שכל אדם המתאשפז, צריך לקבל את הסיוע הרגשי המלא בתקופת האשפוז. זאת, על מנת לעבור את תקופת האשפוז וההחלמה בבית החולים בצורה טובה. הניסיון מלמד שהשהות במחלקות האשפוז מלוות בתחושות לא פשוטות, כגון בדידות, אי ודאות, עצב, שעמום ועוד. לצד הטיפול הרפואי, ישנה חשיבות גדולה מאוד בסיוע לחולים להתמודד עם הרגשות הללו. ביקורים עושה זאת כבר עשור, באמצעות תכניות פנאי ותמיכה רגשית שנותנות מענה לצרכים הרגשיים של המאושפזים ומשפרות את חוויית האשפוז מקצה לקצה.
בעוד הצוותים הרפואיים בבתי החולים משפרים את בריאות הגוף – ביקורים מחזק את הרוח והנפש. אחד הפרויקטים שמפעיל הארגון בבתי החולים הוא “פרויקט ימי הולדת” – הצוותים של ביקורים בשטח מגיעים למיטות של המאושפזים על פי בקשת הצוות הרפואי או המשפחה עם בלונים, שתייה חמה ומתנה, מאירים את יומם ומשמחים את המאושפזים בברכות ואיחולים.